Publications of Department of Botany

Document Type : Research Paper

Authors

1 Research Assistant Prof., Iranian Research Institute of Plant Protection, Agricultural Research Education and Extension Organization (AREEO), Tehran, Iran (bita_asgari@yahoo.com)

2 Researcher, Iranian Research Institute of Plant Protection, Agricultural Research Education and Extension Organization (AREEO), Tehran, Iran

3 Librarian, Department of Botany, Iranian Research Institute of Plant Protection, Agricultural Research Education and Extension Organization (AREEO), Tehran, Iran

Abstract

####

Keywords


Article Title [Persian]

انتشارات بخش تحقیقات رستنی‌ها

Authors [Persian]

  • بیتا عسگری 1
  • فائزه علی‌آبادی 2
  • زهره بابایی 3
1 استادیار پژوهش، مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران، ایران (bita_asgari@yahoo.com)
2 محقق، مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران، ایران
3 کتابدار بخش تحقیقات رستنی‌ها، مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران، ایران
Abstract [Persian]

از جمله دستاوردهای فعالیت هفتاد ساله هرباریوم وزارت جهاد کشاورزی "ایران" می‌توان به انتشار نوشته‌های علمی متعدد توسط پژوهشگران شاغل در این هرباریوم اشاره داشت. از آنجا که مستند‌سازی اطلاعات در کنار سایر فعالیت‌های تحقیقاتی همواره در بخش تحقیقات رستنی‌ها مورد توجه بوده لذا، از دیرباز نسبت به تهیه فهرست انتشارات بخش اقدام شده است. این فهرست طی تاریخ فعالیت بخش چندین بار مورد بازبینی قرار گرفته و کامل شده است. نسخه حاضر آخرین ویرایش این فهرست می‌باشد که در آن انتشارات بخش تحقیقات رستنی‌ها از سال 1324 تا 1394 درج شده است. در این فهرست، انتشارات بخش ابتدا براساس قدمت آن‌ها (تاریخ انتشار) و سپس براساس حروف الفبای نام خانوادگی نگارندگان مرتب شده است. اسامی محققان شاغل در بخش با حروف سیاه (bold) مشخص گردیده است. این فهرست همچون ویراست‌های قبلی تنها در بردارنده مقالات علمی-پژوهشی، کتب، تک‌نگاشت‌های علمی و نرم‌افزارهای پژوهشی است و مقالات و خلاصه مقالات مندرج در کنگره‌های علمی را شامل نمی‌شود. هر چند انتشارات بخش تحقیقات رستنی‌ها به زبان‌های فارسی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی و لاتینی نگاشته شده، لیکن در این مجموعه ضمن درج عناوین انتشارات غیرفارسی به صورت اصلی، انتشارات فارسی نیز به انگلیسی ترجمه شده است. این ساختار امکان استفاده از فهرست حاضر را برای محققان در داخل و خارج کشور فراهم می‌آورد. نگاهی به این مجموعه نه تنها تاریخچه تحقیقات در بخش تحقیقات رستنی‌ها و به نوعی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور را مشخص می‌نماید، بلکه روند تغییرات فعالیت‌های تحقیقاتی در این بخش را نیز مشخص می‌نماید. مجموعه حاضر همچنین نمایانگر تنوع تحقیقات انجام شده طی دوران فعالیت بخش تحقیقات رستنی‌ها بوده و فهرستی از محققان و کارشناسانی که طی این مدت در بخش مشغول به انجام وظیفه بوده‌اند را ارایه می‌دهد.

Keywords [Persian]

  • ندارد
ندارد